Milyen cégkivonat kell külföldi ügyintézéshez?

Milyen cégkivonat kell külföldi ügyintézéshez?A legtöbb vállalkozás az országon belül működik és ügyeit is itt intézi, de egyre több olyan cég van, amely külföldi partnerekkel, vagy pl. külföldi működéssel, szolgáltatásokkal is rendelkezik. Vagy egy vállalkozás külföldön is tevékenykedik, akkor jó esély van arra, hogy ügyeket is kell az adott országban intézni.

A hazai ügyintézéshez hasonlóan, céges ügyek esetén külföldön is a cégkivonat az egyik alapvető dokumentum, amire számtalanszor szükség lesz. Gyakori tévhit azonban, hogy a lefordított vagy az idegen nyelven igényelt hiteles cégkivonat való külföldi felhasználásra. Ezek a dokumentumok ugyanis éppúgy hazai felhasználásra valók, mint a magyar nyelvű hiteles cégkivonatok. De mire is van akkor szükség külföldi felhasználás esetén? Ún. Apostille cégkivonatra.

Az Apostille cégkivonatok egy plusz tanúsítvánnyal, felülhitelesítéssel rendelkeznek, amit direkt azért készítenek el, hogy külföldi felhasználásra megfelelő legyen a dokumentum. Apostille cégkivonat igénylése előtt meg kell adni, hogy melyik országban lesz felhasználva a dokumentum, enélkül ugyanis nem készítenek el Apostille cégkivonatot.

Az Apostille cégkivonat csak a hitelesítés formájában tér el a hagyományos közhiteles cégkivonattól, ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint a magyar felhasználásra szánt közhiteles cégkivonat. Szintén, hasonlóan a hazai felhasználású cégkivonatokhoz, 30 napig érvényes az Apostille cégkivonat, de a külföldi felhasználás gyakran időigényesebb, érdemes tehát nagyobb figyelmet fordítani a határidőkre, és azok függvényében megválasztani a cégkivonat megrendelésének idejét.