A cégkivonat a céges teendők, ügyintézések egyik alapvető dokumentuma. Ha rendelkezel vállalkozással, akkor elég nagy az esélye, hogy szükséged volt/lesz cégkivonat beszerzésére. De mi is az a cégkivonat, mit kell tudni a cégkivonatokról?
Mi is az a cégkivonat?
A cégkivonat a cégekkel kapcsolatos, a cégjegyzékben található jelenlegi, hatályos információkat tartalmazza. Nem mutatja ugyan be a cég történetét, ellentétben a cégmásolattal, amely minden korábban törölt, módosított információt is tartalmaz.
Mikor van szükség cégkivonatra?
A legtöbb céges ügyintézés során mellékelni kell, be kell mutatni egy 30 napnál nem régebbi cégkivonatot. Legyen szó pályázatokról, banki ügyintézésről, céges tranzakciókról, a cégkivonat előírás.
Hogyan lehet beszerezni?
Cégkivonat beszerzésére két lehetőség van, a cégbíróságon és az interneten történő igénylés. A régi, személyes igénylés mellett az internetről a különböző, engedéllyel rendelkező, cégkivonat árusító cégek honlapján letölthető, megvásárolható a dokumentum.
Milyen hitelesítési szintek léteznek?
Három nagy csoportot különböztethetünk meg a hitelesítést tekintve. Az első az ingyenes cégkivonat, amely egyáltalán nem rendelkezik hitelesítéssel, csak tájékoztató jellegűen használható. A következő szint a hiteles cégkivonat, amely már rendelkezik hitelesítéssel, biztosan az aktuális információkat tartalmazza, és elektronikus formában (e-mailben) is érkezhet. A leghitelesebb változat a közhiteles cégkivonat, amely minisztériumi pecséttel, papír alapon érkezik, online igénylés esetén is.